Ik kijk op de wekker en zie dat het 4:30 is. De regen klettert tegen de ramen en de slaap wil nog steeds niet komen. Ik sms Frans die ook wakker is en we liggen een beetje te fantaseren over de aankomende dag en reis.
Het is vandaag 11 jan 2008 en als zo, om 07:30 de wekker gaat dan gaat de reis naar Thailand beginnen. Het zit niet mee. Maandag was ik ziek dinsdag ben ik met m’n eigenwijze hoofd toch weer gaan werken om er vervolgens achter te komen dat ik nog steeds een kopie van een verkreukelde krant ben. Ik proest en hoest en voel dat ik nog steeds een beetje koorts heb. Nee van slapen komt niet veel meer. Ik sta op en maak maar weer een boterham en ga voor de zoveelste keer achter mijn computer zitten en maak de site van een vriend af, die eigenlijk geplant stond voor na de vakantie, ook weer meegenomen. Ik zet koffie en ga onder de douche. Als het 08:00 is werp ik mijn scheermesje in mijn reistoilettas en rits hem dicht. Terwijl ik tegen iedereen altijd roep dat de bagage die ik meeneem naar Thailand in een Albert Heijn tasje past, puilt de sporttas die voor me ligt toch weer redelijk uit en trek ik de sluiting van de rits kapot. Dan maar een ringetje van een sleutelbos om hem dicht te trekken.
Om 09:15 staat de auto voor waarin we naar Schiphol worden vervoerd en we kunnen zonder file in een keer doorknallen. Aangekomen bij de balie halen we onze elektronische tickets te voorschijn en worden we ingecheckt. Makkelijk dat je thuis al je stoelen kan uitkiezen he?
Op Schiphol mag tegenwoordig helemaal niet meer worden gerookt en de rebel die ik ben ga stiekem toch op de wc even snel een haaltje doen. We gaan aan boord en om 13:00 gaan we de lucht in. Ik vind dat persoonlijk altijd erg vervelend klinken maar het zei zo. Als ik dit schrijf dan is het 18:10 (Nederlandse tijd) en we gaan zo lekker een bakkie noedels leegslurpen.
Inmiddels hebben wij ons ontbijt ook al naar binnen gewerkt en op het schermpje in de rugleuning van de buurman voor mij staat dat er nog een uur en 6 minuten gevlogen moet worden. Ik ga nu even de tandjes poetsen want ik heb een smaak in mijn mond alsof er een nest jonge vogeltjes in heeft gewoond.